מפריד שומנים – סילוק ושאיבת בורות ומכלי שומן

מפריד שומנים - סילוק ושאיבת בורות ומכלי שומן

במטרה להבטיח מערכות ביוב וסילוק שפכים אופטימלי תוך מיעוט בתקלות, נקבע על ידי משרד הבריאות בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה תקנים מחמירים לטיפול בשפכים, בניהם פרק המתייחס לצורך בהפרדת שפכים שומניים מן השופכה הכללית.

מים ושמן אינם חברים ואינם מתמזגים זה בזה- וכאשר במערכת הביוב מועברת כמות גדולה של שמנים, אלה אינם זורמים עם המים כי אם נצמדים לדפנות הצנרת, חוברים לחומרים שומניים אחרים ויוצרים מפגעים תברואתיים וסתימות ביוב קשות.

במטרה להימנע מכך קבע החוק סוגי עסקים אשר פעילותם מתאיינת בצריכת שומן גבוהה ושום כך גם צורך במענה מתאים לסילוק השמנים, בהפרדה מן הביוב הכללי. בין תחומי העיסוק המצריכים פתרונות להפרדה וסילוק של שמנים ניתן למצוא מסעדון ומפעלי מזון, אולמות אירועים ובתי מלון,  חברות תרופות, תעשיות לרכב ומוסכים, תעשיית הקוסמטיקה,  קניונים, תחנות דלק ועוד.

הפתרון הראשוני לעסקים אלו ולאחרים הוא יצירת מנגנון הפרדה של השמנים ממי השופכה אשר מיועדים לעבור בביוב. המנגנון הוא פשוט להתקנה, סמוי מן העין ויעיל, ונשען על האבחנה הכימית כי שמן צף על פני המים, באמצעות מסננים ומכלים המותקנים בתחילת מעברי הצנרת, השומנים מנוקזים ונאגרים במכלים ייעודיים, בעוד שהמים והנוזלים האחרים זורמים לביוב בצנרת.

על מנת להשלים את הפעולה ולהבטיח את הרחקת השומנים ממערכות הביוב, נדרש טיפול שוטף במכלי השומן:

  • שאיבה וריקון – שאיבה קבועה של השומן אשר נאגר במכלים והמסננים המיועדים לכך, בתדירות קבועה עלפי היקף השימוש והצרכים של בית העסק. השאיבה מתבצעת באמצעות משאית ביובית, בעלת כלים וטכנולוגיה אשר מאפשרים נגישות אופטימלית לבורות ומכלי השומן, וכן אפשרות לשאיבת וואקום בעוצמה גבוהה במיוחד.
  • טיפול בשפכים – טיפול בשפכים בכלל ובשפכים שומניים בפרט חייב להתבצע על פי חוק, במתקנים מורשים לטיפול, מחזור והטמנת שפכים. חשוב לעבוד עם חברות המחזיקות באישור המשרד לאיכות הסביבה ומטפלות בכל סוגי השפכים באחראיות ועל פי חוק.
  • ניקוי המכל – ניקוי מכלי השומן מתבצע בלחץ מים גבוה, לעתים בסיוע של טמפרטורה גבוהה, אדים, וחומרים אשר מיועדים להמיס את השומן שנדבק לקצוות ולסילוק מוחלט של שיירי השומן, במטרה להותיר מכלים נקיים למשעי. ביובית מאובזרת ומתקדמת תספק את המענה המלא: שאיבה, ריקון וסילוק השפכים, ניקוי המכלים והזרמת מים במערכת הביוב, להבטיח את תקינות המערכת ויעילותה בכל עת.

שירותים אלו הניתנים על ידי חברות אשר מחזיקות בביובית בלבד, אינם שירותים חריגים אשר נדרשים בעת תקלה או מפגע, כי אם שירותי תחזוקה שוטפת הניתנים לעסקים מסוגים שונים, בהתאמה לצורך. מומלץ להתקשר עם חברה מקצועית ואמינה, בהסכם שנתי והוגן, הקובע את תדירות הטיפול בשפכים השומניים ואת פרטי הטיפול במלואם.

חברת סופר ביובית היא חברה מקצועית מובילה, המספקת שירותים לשק המוסדי, העסקי ולתעשיות השונות, בפריסה ארצית מלאה ובמקצועיות שאין שניה לה.

מי אנחנו?

סופר שירותי ביובית
סופר שירותי ביובית היינה חברה המספקת שירותי שאיבות ביוב הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי והמוסדי כבר יותר מ-10 שנים. בשנותיה הראשונות של החברה, מרכז פעילותה היה בדרום הארץ ובשפלה, כיום החברה מספקת את שירותיה בפריסה ארצית. להמשך קריאה אודות החברה לחצו על הכפתור המופיע למטה

מאמרים אחרונים