לחץ המים שמספקת ביובית ויתרונותיו

לחץ המים שמספקת ביובית ויתרונותיו

 משאית ביובית היא למעשה מעבדה ניידת לטיפול בתקלות ולתחזוקה של קווי ביוב ומערכות מים, וכוללת מספר מערכות שמאפשרות לה נגישות גבוהה, טיפול מדויק ועוצמה. אחת מן המערכות המובילות על גבי הביובית הוא מכל המים העצום, לצד הצינורות הגמישים המחוברים אליו, צינורות הלחץ ויציאות הדיזה אשר מאפשרות שליטה בלחץ המים.

מדוע בעצם נדרש לחץ מים לטיפול בתקלות ביוב?

מערכת הביוב היא מערכת סמויה, ברובה תת קרקעית, אשר הנגישות אליה מוגבלת. טיפול בתקלות באמצעות לחץ מים עוצמתי מאפשר את ניקוי הביוב ושחרור הסתימות העשויות להצטבר בו, מבלי להרוס את התשתיות על מנת לזכות בנגישות אל מוקד התקלה.

באילו תקלות ניתן לטפל באמצעות לחץ מים?

לחץ המים שמספקת ביובית מתקדמת וחדישה הוא לחץ מים משתנה, ניתן לשליטה, ויכול להגיע לעוצמות גבוהות במיוחד. בזכות לחץ המים העוצמתי והנגישות הגבוהה יכולה הביובית לתת מענה למגוון סוגי תקלות וצרכי תחזוקה לביוב:

  • ניקוי מרזבים ותעלות – מרזבים מיועדים לאגור ולנקז מים מגג המבנה כלפי מטה וממנו והלאה, למניעת נזקי רטיבות וחדירת מים לתשתיות. מרזב סתום ימנע את מעבר המים ויגרום להצפתם מחדש על גבי הגג, ולנזק למבנה. הצטברות של עלים, אבק, לכלוך ומזיקים במרזב היא תופעה נפוצה, ומומלץ לתחזק את המערכת באמצעות שטיפת במרזבים בלחץ מים של צינורות הביובית, תוך התאמת הצינור לקוטר המרזב והתאמה של עוצמת המים  לסוג המרזב ולחוזקו המכני. בעת השטיפה חשוב לשטוף גם את תעלות הניקוז של המרזב, שאחראיות על אגירת המים והעברתם למרזב באמצעות שיפוע שיוצר כוח משיכה טבעי.
  • שטיפת קווי ביוב – קווי הביוב מובילים מדי יום מי שופכין, ולאורך זמן צוברים חיידקים, ריחות רעים, התפתחות של עובש ופטריות. שטיפת קווי הביוב מעת לעת כטיפול מונע וכצעד תחזוקתי ישמור על מעבר מהיר של מים, ימנע סתימות בעתיד ויסלק מפגעים תברואתיים וריחות רעים אשר עשויים לעלות מפתחי הניקוז.
  • פתיחת סתימות ביוב – סתימות ביוב נוצרות לרוב בשל שימוש לקוי במערכת, השלכת מגבונים וחומרים בלתי מתכלים. כאשר הסתימה נוצרת במקום מרוחק מפתחי הניקוז, במהלך קווי הביוב, שטיפה בלחץ מים עוצמתי ידחק את הנזק שהצטבר אל פתח היציאה וישחרר את הסתימה- ללא צורך בפגיעה בתשתית ובצנרת.
  • ניקוי שורשים ממערכת הביוב – שורשים שהצטברו בביוב נין לסלק באמצעות סכיני דיזה מסתובבים המצויים בקצה הצינור או באמצעות לחץ מים חזק במיוחד, בהתאם לאופי הבעיה: כמות השורשים שהיכו בצנרת וחוזקם. לעתים נדרש פתרון משולב: חיתוך השורשים וסילוקם באמצעות לחץ המים.
  • ניקוי ושחרור סתימות בטון – בטון נוטה להתגבש ולהתחזק, וסתימות בטון בצנרת נחשבות לסתימות קשות במיוחד. טיפול בסתימה באמצעות לחץ מים עוצמתי יביא להתפוררות הבטון ולדחיקתו אל מחוץ לצנרת.
  • שטיפת שוחות ביוב לאחר שאיבה – לחץ המים שמספקת הביובית משמש גם לשטיפת בורות, בריכות ושוחות ביוב לאחר פעולת שאיבה, לניקוי ולהבטחת תנאי תברואה.

חברת סופר ביובית מספקת שירותי ביובית בפריסה ארצית, לכל סוגי התקלות, ובאמצעות משאיות ביובית מתקדמות טכנולוגית ומאובזרות בכל הנדרש, לטיפול מקצועי ויעיל.

מי אנחנו?

סופר שירותי ביובית
סופר שירותי ביובית היינה חברה המספקת שירותי שאיבות ביוב הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי והמוסדי כבר יותר מ-10 שנים. בשנותיה הראשונות של החברה, מרכז פעילותה היה בדרום הארץ ובשפלה, כיום החברה מספקת את שירותיה בפריסה ארצית. להמשך קריאה אודות החברה לחצו על הכפתור המופיע למטה

מאמרים אחרונים