אל תהיה סתום- טיפים וכלים למניעת סתימות בצנרת הביתית

טיפים וכלים למניעת סתימות בצנרת הביתית

הצנרת הביתית היא מערכת אשר תפקידה לנקז ולסלק את המים בהם נעשה שימוש (מי שפכים, מי אמבטיה ומטבח) מן המרחב הביתי אל מערכת הניקוז והביוב הציבורית. המערכת כוללת פתחי ניקוז וצינורות סמויים, תת קרקעיים ומעברים בתוך הקירות, ליצירת מראה אסתטי ופעילות שקטה ויעילה.

סתימה באחד מן המעברים הללו תביא לחזרה של מי השופכה חזרה אל פתח הניקוז, למפגעים תברואתיים ולהצפות. טיפול בסתימות ביוב עשוי להתבצע על ידי אינסטלטור או לחילופין על ידי ביובית, כאשר נדרשת שאיבת ביוב, עקירה וניקוי של שורשים מן הביוב או פתיחת סתימות ביוב קשות.

על מנת להימנע מן הצורך בהזמנה של איש מקצוע מכל סוג, מהוצאות לא מתוכננות ומחוסר הנוחות בכללותו, מומלץ להקדים תרופה למכה ולבצע פעולות מניעה לשמירה על הצנרת הביתית.

בין הכלים והצעדים החשובים למניעת סתימות ביתיות:

  • לא משליכים מגבונים לאסלה – מגבונים הם הרעה החולה של מערכות הביוב, וזאת בשל הפופולריות שלהם בקרב משקע הבית, ובעיקר בעבור משפחות עם ילדים קטנים, וכן העובדה שמדובר במוצר אשר אינו מכלה, אינו מתפורר, ולאחר הצטברות גורם לסתימות קשות. שימוש במגבונים מחייב השלכה שלהם אל פח זבל, ובשום מקרה לא לאסלה הביתית. בדומה למגבונים גם מטליות, גלילי קרטון או כל חומר אשר אינו מתכלה/ מתכלה באיטיות – עשוי לגרום לסתימות בצנרת. עשו שימוש חכם במערכות הניקוז ואל תעמיסו עליהם.
  • פותח סתימות ביתיות – ישנם חומרים שונים בשוק אשר נמכרים כפותחי סתימות ביתיות. הזרמה של החומר אל פתחי הניקוז תביא להמסת שומנים, סילוק לכלוך ומפגעים. חשוב לדעת כי למרות השם המבטיח מדובר בחומר אשר יעיל יותר כטיפול מונע מאשר כחומר אשר נותן מענה בזמן אמת. כדאי ונכון לבזרים חומרים פותחי סתימות במערכת באופן קבוע, מדי שבוע, כאמצעי לשמור על ניקיון הצנרת ומעברי הביוב.
  • איסוף שערות – אחד הגורמים הבולטים לסתימות בצנרת הביתית הוא נשירת שערות והצטברותם על גבי פתחי הניקוז. למרבה הצער גמישות ואורך השערות אינו מותיר אותן בחלקו העליון של פתח הניקוז, מוכנות לאיסוף, והן מצטברות ומתגבשות לכדי סבך של קשרים צפופים, המתגבשים במורד הצנרת לכדי סתימות קשות. חשוב לאסוף את השערות ולהשליכן לפח לאחר כל מקלחת וניקיון.
  • מים חמים – הזרמה של מים רותחים אל פתחי הניקוז דרך קבע תגרום להמסה של שומנים, לניקוי דפנות הצנרת ולקטילה של חיידקים ומזיקים. הזרמה קבועה של מים רותחים אל תוך פתחי הניקוז שומרת על תנאי תברואה וניקיון, מונעת ריחות ומגנה על הצנרת מפני היווצרות סתימות.

במידה ולמרות כל אלו, או לחילופין בשל אי טיפול ותחזוקה בצנרת הביתית, נוצרות סתימות ביוב, חשוב להזמין ביובית מקצועית לניקוי, פתיחת הסתימה ושטיפת קווי הביוב.

חברת סופר ביובית מספקת שירותי ביובית מקצועיים בכל רחבי הארץ, בהוגנות, זמינות ואמינות.

מי אנחנו?

סופר שירותי ביובית
סופר שירותי ביובית היינה חברה המספקת שירותי שאיבות ביוב הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי והמוסדי כבר יותר מ-10 שנים. בשנותיה הראשונות של החברה, מרכז פעילותה היה בדרום הארץ ובשפלה, כיום החברה מספקת את שירותיה בפריסה ארצית. להמשך קריאה אודות החברה לחצו על הכפתור המופיע למטה

מאמרים אחרונים