פתיחת סתימות שורשים בביוב

להצעת מחיר וייעוץ חינם התקשרו אלינו 050-8092027 או שלחו הודעה ונציגנו יחזור אליכם תוך זמן קצר
לבירורים והצעת מחיר התקשרו אלינו עכשיו

פתיחת סתימות שורשים בביוב הן בין הסתימות הקשות והמורכבות לטיפול, אשר מצריכות ידע וכלים מקצועיים הן ל-פתיחת סתימה בביוב באופן נקודתי וניקוי הצנרת, והן לביצוע טיפול מונע אשר ימנע צמיחה מחודשת של שורשים בצנרת.

סתימת שורשים עשויה להיווצר בשל חדירה של שורשי עצים מאסיביים דוגמת הפיקוס אל מערכת הביוב והפרחה וצמיחה של שורשי העץ בתוך הצנרת עצמה, או הצטברות של לכלוך הכולל גלעינים וחומרי האבקה וצמיחה אל הצנרת, והתפתחות שלהם בתנאי הלחות.

פתיחת סתימות שורשים בביוב

חיתוך שורשים בביוב

שורשים נוטים לצמוח לעובי וחוזק משמעותי ואינם ניתנים לטיפול באמצעות החדרת חומרים כימיים וממיסי שומנים אל הצנרת, וגם שטיפת מים בלחץ באמצעות ביובית לא תמיד תספק מענה.

על מנת לבצע חיתוך שורשים בביוב יש לחדור אל תוך הצנרת בצורה מדויקת עם כלי חיוך מסיביים ולבצע עקירה של השורשים משורש. רק לאחר עקירת השורשים ניתן יהיה לשטוף את הצנרת משיירי הצמחייה, השורשים והעלים שהצטברו בתוכה ולהזרים חומר לקטילת שורשים שימנע צמיחה של גידולים נוספים.

מורכבות פתיחת שורשים בביוב נעוצה בעובדה כי קיים צורך להחדיר לצנרת כלי חיתוך מדויקים, עוצמתיים וחדים, אשר בכוחם לחתוך ולפרום גם שורשים עבים וחזקים במיוחד, וזאת ללא כל פגיעה בצנרת ובתשתית הקיימת. חשוב גם לוודא כי צמיחה אגרסיבית של ענפים ושורשים חזקים לא הביאה לחריצת הצנרת.

כלים לטיפול מקצועי לצורך ניקוי שורשים בביוב

  • מצלמה טרמית – בזכות הטכנולוגיה המתקדמת גם תחום האינסטלציה זוכה לעבוד בשיטות אל- הרס, כאשר בעזרת מצלמות תרמיות בעלות אינפרא אדום מתקדמות ומקצועיות ניתן לאתר ולזהות סתימות מסוגים שונים, נזילות ורטיבות ברמת דיוק גבוהה במיוחד ווך קבלת תמונת מצב מיטבית. ישנן מצלמות אשר מאפשרות איתור וזיהוי של הבעיה באופן חיצוני וישנן גאלה אשר באמצעות רובוטים וטכנולוגיות משלימות מוחדרות לעומק התשתית ומאפשרות גם טיפול בבעיה תוך קבלת תצפית בזמן אמת.
  • מוטות אוקלון – מוטות אוקלון הם מוטות חזקים במיוחד, עמידים בעומסים ובתנאי רטיבות ויחד עם זאת גמישים מאוד. בעזרת המוטות ניתן לחדור לעומק הצנרת לנקודת הצמיחה של השורשים, ובזכות מנגנוני חיבור מותאמים להחדיר באמצעותם כלי חיתוך לטיפול בשורשים המזיקים בתוך הצנרת.
  • דיזה חשמלית – דיזה חשמלית היא כלי חיתוך קטן אך עוצמתי המחובר למשאית ביובית ומופעל על ידה. מדובר בכלי לפריצה וחדירה לצורך טיפול בסתימות כבדות בניהן סתימות שורשים בביוב. הדיזה בעלת להב חד המופעל במהירות העולה על אלף סיבובים לדקה ומהווה כלי יעיל מדרגה ראשונה לטיפול בסתימות שורשים, לצד צילום קווי ביוב מדויק ויד מנוסה אשר נועדו להבטיח הימנעות מפגיעה בצנרת.
  • שטיפה וקטילה – שטיפת הצנרת וקטילת שורשי הביוב מתבצעות כפעולות משלימות באמצעות הביובית, נועדו לפנות באמצעות החדרת מים בלחץ גבוה ו/או פעולות שאיבה ויניקה שיירי עלים, ענפים, שורשים ולכלוך אחר, ובהמשך להחדרת חומרים כימיים לקטילת השורשים ומניע המשך צמיחה שלהם.

החשיבות של טיפול בבעיית שורשים בביוב בזמן

ישנה חשיבות רבה של זיהוי שורשים בביוב בזמן. יש לכך השלכות חמורות יותר, אם השורשים גדלים, כי מערכת הביוב תחטוף נזק כבד יותר כמו החלפת כל הצנרת דבר שמסתכם בהרבה מאוד כסף. על מנת להימנע מנזק גדול, יש לבדוק בדיקה תקופתית באמצעות צוות אנשי מקצוע בתחום האינסטלציה, אם ישנם שורשים שעלולים להיות מסוכנים לביוב ולמרוח מבעוד מועד, חומר למניעה של צמיחת שורשים באזור הביוב.

בהתחלה, את הסתימה משחררים בלחץ מים חזק המגיע מהביובית. הפתרון חייב להיות יעיל כי לא חותכים סתם כך את שורשי העצים, היות וצמח שנחתך או שורש השורשים יהיו עבים יותר ויצמחו שוב, בעצם לא עשינו כלום, חוץ מלקרוא עוד פעם לחברת אינסטלציה.

ישנה מכונה מיוחדת לחיתוך של שורשים בביוב אשר יודעת למסר את השורש ממש מעומקו. פעולה זו, עוזרת המון ויהיה לכם שקט משך הרבה זמן, מה שכן, דאגו כי תהיה בדיקה תקופתית שנקראת גם בדיקה מונעת עבור שורשים בביוב.

מחיר פתיחת סתימות שורשים בביוב

המחירים של חיתוך וטיפול בביוב שנגרם לו נזק באמצעות שורשים הוא משתנה בהתאם לבעיה. ישנם מקרים חמורים יותר וישנם פחות ולכן, יש לקבל הצעת מחיר ולדעת כמה שיותר על טיפול בבעיית שורשים בביוב, מומלץ לקבל המלצות בדבר חברות אינסטלציה שמחזיקות בציוד משוכלל ומתקדם וכן, חשוב כי תקבלו לפחות שלשו הצעות מחיר בטרם תחליטו מי מהחברות הרבות בתחום האינסטלציה תהיה מתאימה לכם, הן מבחינת המקצועיות, המחיר , הקרבה וכמובן, השירות שהוא חשוב לא פחות.

ביצוע החלפת צינור שנפגע כתוצאה משורשים בביוב

על מנת להחליף צינור ביוב שנפגע, צוות העובדים של סופר שירותי ביובית, חופר מבחוץ, חורי גישה קטנים מהמקום בו אותר הצינור שנפגע. ישנן מכונות הידראוליות חדשות מיוחדות דוחפות צינור חדש אל תוך הצינור הקיים שאותו הוא אמור להחליף.

הצינור החדש, חייב להיות עשוי מחומרים אפוקסיים אשר עמידים בפני שורשים. לאחר שהוחדר הצינור החדש העשוי מחומר אפוקסי, הצינור הישן מתבקע והוא אינו בשימוש יותר.

ישנו עוד פתרון שהוא יעיל וזה החדרת חומרים מיוחדים למניעה של צמיחת שורשים בביוב. יש לציין כי גם אריחי ניקוז הנמצאים במקומות כמו מתחת למרתף, יכולים להיות נקודות תורה עבור שורשים. השורשים מזהים סביבה שהיא עשירה בחומרים מזינים והביוב הוא המקום הטוב ביותר לשורשים הללו.

כאשר צוות הביובית שלנו מאתר את המקום המדויק של כמה שורשים שחסמו את הביוב, הוא יודע בדיוק כיצד לפעול. המטרה היא באמצעות הטכנולוגיה המשוכללת של כלים מיוחדים אלה, שהומצאו על מנת לאתר את השורשים בביוב, פותחה על מנת למזער את הנזקים שיכולים לנבוע כתוצאה מהתיקון. ניקוז הביוב עשיר במים וזו הסיבה כי ישנם שורשים בביוב.

טיפול מונע לבעיית שורשים במערכת הביוב

מפגש של שורשים במערכת הביוב הוא בלתי נמנע, קשה להרחיק עצים ממערכות ביוב, אבל ניתן בהחלט לבחור את הצמחייה שלא תהיה מזיקה אם זה שיחים או צמחים קטנים יותר שלא מצמיחים שורשים גדולים.

מערכות הביוב של היום אינן עשויות מצינורות בטון כי אם מפלסטיק. יש ליטול משנה זהירות כאשר חותכים את השורשים באמצעות מכונה ספיראלית וכן, כאשר מורחים חומר מיוחד של צמיחת שורשים בצנרת ביוב, יש סיכויים גדולים כי השורשים לא יצמחו שוב, בדיקה שוטפת וביקורת של מערכת הביוב, תגרום לנו להיות בוודאות לגבי צמיחה או התפתחות של שורשים במערכת הביוב.

מה שחשוב זה להיות אם האצבע על הדופק. בהרבה בנייני מגורים, בתים פרטיים ואפילו מפעלים, אנו שומעים על התופעה הזו של שורשים בצנרת ביוב. הסימנים המובהקים הם סתימה של אסלות וכיורים והצטברות של ריח רע בצנרת הכיור או האסלה. חשוב, כי ברגע שהבחנתם בסימנים אלה, יש לקרוא מיד לחברת שירותי ביובית, אשר תגיע יחד עם הביובית, תצלם את הצנרת ותדע מה לעשות על מנת שהמערכת תעבוד באופן תקין.

אם אתם מעוניינים להוסיף חומר כימי לצמחיה שנמצאת בביוב, חשוב לדעת כי חומר זה, אולי יעיל, אך יש לו את ההשלכות כמו נזק לצנרת, לעץ ואף לנו, כאשר החומר חודר למי התהום שהם גם מי השתייה או הרחצה שלנו.

שאלו לגבי ההמלצות של טיפול בשורשים החודרים לצנרת הביוב

בגלל שאילו הן השיטות של טיפול בסתימה הנגרמת בגלל שורשים בצנרת ביוב, יש להתייעץ ולשקול את היתרונות מול החסרונות של השיטות הללו.

אם תבוצע תלישה של שורשים, מה שהיה נהוג פעם, השורשים יוסיפו לצמוח ואפילו יותר ואילו, באמצעות חיתוך מקצועי עם מכונה מיוחדת, ימנע את גדילת השורשים במערכת הביוב אבל שוב, יש לבדוק מדי כמה חודשים מה מצב השורשים, במידה ואינכם מעוניינים בחומר כימי שימנע את צמיחתם ויגרום לכם ולצמחיה נזק בריאותי.

ברוב הבתים והמבנים השונים כאשר ישנה צמחיה, אין אפשרות למנוע את המפגש של השורשים עם צנרת הביוב אבל ניתן לפקוח עין בכל מה שקוררה במערכת. כל מי שיש לו גינה, יודע כי ישנו חשש של חדירת שורשים לתוך צנרת הביוב. הביובית היא זו שפותרת בעיות, באמצעות שטיפה וזרם חזק שלמים וחשיפת השורשים.

לאחר השטיפה, השורשים ייחתכו באמצעות מכונה מיוחדת שתדע לדייק על מנת לא לגרום נזק לצנרת הביוב. חשוב לפנות לחברה ביובית אמינה, המתמחה בבעיות של שורשים החודרים למערכת הביוב, קבלת המלצות גם היא אופציה טובה, אבל מה שחשוב שברגע שהבחנתם בבעיה, מהרו לפנות לחברה כזאת לפני שההוצאה שלכם תגדל באופן משמעותי ואז יצטרכו להחליף לכם את הצנרת, מה שלבטח לא יהיה לכם משתלם.

אם יש לכם עצים ששורשיהם ידועים כשורשים חזקים ובעייתיים, כדאי כי תתייעצו עם גנן וגם עם חברת אינסטלציה לגבי הכדאיות של כריתת עצים בעייתיים.

חברת סופר שירותי ביובית מציגה ידע, כלים מקצועיים וניסיון רב בפתיחת סתימות בטון ושורשים בביוב, לרבות טיפול בצנרת שנפגעה והחלפת צנרת חלקית או מלאה על פי צורך. אנו מספקים שירות מקצועי והוגן בפריסה ארצית, עבודה יסודית באמצעות מיטב הטכנולוגיות המובילות וצוות מקצועי מנוסה ומוביל בתחומו.

מי אנחנו?
סופר שירותי ביובית
סופר שירותי ביובית היינה חברה המספקת שירותי שאיבות ביוב הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי והמוסדי כבר יותר מ-10 שנים. בשנותיה הראשונות של החברה, מרכז פעילותה היה בדרום הארץ ובשפלה, כיום החברה מספקת את שירותיה בפריסה ארצית. להמשך קריאה אודות החברה לחצו על הכפתור המופיע למטה
שירותים נוספים
פתיחת סתימות שורשים בביוב
פתיחת סתימות שורשים בביוב

פתיחת סתימות שורשים בביוב הן בין הסתימות הקשות והמורכבות לטיפול, אשר מצריכות ידע וכלים מקצועיים הן ל-פתיחת סתימה בביוב באופן נקודתי וניקוי הצנרת, והן לביצוע

קראו עוד »
שטיפת קווי ביוב
שטיפת קווי ביוב

קווי הביוב הם למעשה מערכת של צנרת פנימית המיועדת למעבר מי שופכה ממבנים פרטיים, ציבוריים ועסקיים, לרבות מפעלים ומבני תעשייה, אל מערכת ניקוז וטיפול בשפכים

קראו עוד »
שאיבת ביוב
שאיבת ביוב

מערך הביוב העירוני מיועד להעברת מי שפכים ממבנים אל מוקדי הטמנה, מחזור וטיפול בשפכים, תחת עקרונות של תברואה ושימור הסביבה. התהליך מתחיל בניקוז השפכים בפתחי

קראו עוד »