פתיחת סתימות ביוב

להצעת מחיר וייעוץ חינם התקשרו אלינו 050-8092027 או שלחו הודעה ונציגנו יחזור אליכם תוך זמן קצר
לבירורים והצעת מחיר התקשרו אלינו עכשיו

סתימות ביוב הן המחלה הנפוצה ביותר של מערכת האינסטלציה הביתיות, הסיבה שזה קורה כך היא התמלאות הצינורות שמובילים מהבתים שלנו אל צנרת הביוב המרכזי שנמצא מתחת לאדמה. השאלה הגדולה היא מה ניתן לעשות כדי למנוע סתימות ביוב ומה צריך לעשות לאחר שהסתימה כבר נוצרה. אנחנו שמחים שהגעתם אלינו לקרוא על פתיחת סתימות ביוב, היות ואנחנו מומחים לפתיחת סתימות ביוב, ואנחנו יכולים לתת שרות מהיר לרוב חלקי הארץ. נשמח להציע פתרונות מניעה ופתרונות טיפול בבעיה לאחר שהיא נוצרה.

מה גורם לסתימה בביוב?

מערכת הביוב מיועדת להעברת מי שפכים הנוצרים במבנים למוקדי סינון, הטמנה וטיפול בשפכים באמצעות מערכת ביוב מרכזית עירונית. סתימות בביוב עשויות להיווצר מסיבות שונות:

  • הצטברות משקעים – השפכים המועברים במערכת הביוב כוללים נוזלים מסוגים שונים, כאשר לעתים בתהליך ההזרמה נותרים משקעים מאותם שפכים הנמדדים לדפנות הצנרת או מתרכזים בנקודת מעבר ולאורך הזמן מצטברים ומתגבשים לידי חומר קשה המונע מעבר של נוזלים ויוצר סתימה.
  • שמנים ושומנים – הן הצנרת הביתית והן צנרת תעשייתית מעבירות לא מעט שפכים הכוללים שומנים. שומנים אלו יכולים להגיע מחומרי טואלט, טיפוח וניקיון, משיירי מזון וממקורות נוספים. קיימים מבנים המחויבים להפרדת שמנים ממי השפכים, בניהם מסעדות ומפעלים, אולם בצנרת של מבנים פרטיים שמנים אלו לאורך זמן מתגבשים לכדי סתימות קשות בקווי הביוב.
  • השלכת פסולת שאינה מתכלה – רבות דובר על השלכת מגבונים, מטליות, קרטון ומוצרים אחרים אשר אינם מתפוררים ומתכלים לצנרת הביתית. למרות שהתוצאה איה מידית ועל פי רוב ניתן לראות כי הפסולת עברה בצנרת הביתית ללא קושי, לאורך זמן היא מצטברת במעברי הביוב ויוצרת סתימות.
  • ענפים ועלים – צנרת תת קרקעית עשויה לסבול מחדירת ענפים, עלים ואפילו מצמיחה בתוך הצנרת של צמחיה הנוטה להתפתח בתנאי רטיבות ואפלוליות. ללא תחזוקה שוטפת ושטיפה וניקיון של קווי הביוב העלים והענפים עשויים להביא להיווצרות סתימות ואף לסדוק את הצנרת.
פתיחת סתימות ביוב

איך מגלים סתימה בביוב?

הדרך הכי פחות נעימה לגלות סתימה בביוב היא כאשר הביוב עולה על גדותיו. כאשר זה קורה לא ניתן להפעיל את מערכות המים והביוב בבית, הבית מתמלא במי שפכים, חיידקים וריח רע ואין מנוס מחיפוש אחר איש מקצוע זמין באופן מידי.

יחד עם זאת קיימים סימנים מקדימים להצפת הביוב כאשר מתחילה להתפתח סתימה, וניתן לזהות אותם על ידי ירידת מים איטית בכיור/אמבטיה/פתחי ניקוז, וריחות רעים הנודפים בחדרים הרטובים. חשוב לדעת כי כל אלו אינם מצביעים על אי נעימות וחוסר נוחות בלבד כי אם מהווים מפגע תברואתי של ממש.

מתי נדרשת פתיחת סתימות ביוב

ניתן לזהות את הצנרת בפתיחת סתימות ביוב כאשר פתחי הביוב והניקוז מדיפים ריח לא נעים, קיימת האטה בקצב ירידת המים והשפכים, ובמקרה קיצון כאשר פתחי הניקוז והסניטרייה עולים על גדותיהם.

בכל אחד מן המקרים מומלץ להזמין איש מקצוע בהקדם, שכן אין מדובר בבעיה שתיעלם מעצמה כי אם כי רק תוסיף להחמיר עד ליצירת נזק וחוסר יכולת לעשות שימוש במערכת הביוב במבנה.

איך מתבצעת פתיחת סתימות ביוב?

פתיחת סתימות ביוב מתבצעת על ידי אנשי מקצוע מנוסים, אשר לפני הכל בעלי יכולת וכלים לאיתור מדויק של הבעיה ומיקומה. צנרת ביוב היא צנרת נסתרת, ואין צורך בהרס תשתיות על מנת להגיע אליה, הן לצרכי איתור והן לצרכי טיפול. באמצעות מצלמות תרמיות חדשניות ורובוטים מתקדמים ניתן לצלן את קווי הביוב מבחוץ, או לחילופין להחדיר רובוט נשלט הכולל מצלמה אל עומק התשתית ולזהות את מקור הבעיה.

רק לאחר איתור מדויק של מקור הסתימה, עומקה ומהות חומרתה ניתן לטפל בה באמצעות הזרקת מים בלחץ גבוה. הזרקת המים מתבצעת בהתאם לעומק ועובי הסתימה כמו גם למהות הצנרת ולגילה, תוך חשיבה מוקדמת במטרה שלט לפגוע בצינורות ישנים וסדוקים.

פתיחת סתימות ביוב מתבצעת במקרים רבים באמצעות משאית מסוג ביובית, שאיבת ביוב והשפכים והגורם לסתימה לצד שטיפה של הצנרת וניקוי שלה מפני הצטברות פסולת שפכים נוספת.

פתיחת סתימות ביוב בלחץ מים

קיימות דרכים שונות לטיפול בסתימות, כאשר ההבדל העיקרי בניהן הוא הבחירה בטיפול באמצעות שאיבה לצד פתיחת הסתימה באמצעות הפעלת לחץ מים.

פתיחת סתימות בלחץ מים מתבצע באמצעות מיכון מקצועי ייחודי, המאפשר הזרקת לחץ מים בעוצמה גבוהה במיוחד המאלצת את החומרים שהביאו לסתימה להידחק בעוצמה אל מחוץ לצנרת. שיטה זו היא שיטה מקובלת ויעילה, ובנוסף לפתיחת הסתימה גם מספקת שטיפה וחיטוי של הצנרת ווידוא למעבר מים תקין.

פתיחת סתימות באמצעות שאיבה מתבצעת בכיוון ההפוך, כאשר באמצעות מכשירי ואקום עוצמתיים החומרים אשר יצרו את הסתימה נשאבים בעוצמה יחד עם מי השופכה אשר נתקעו במעברי הביוב. לאחר טיפול בסתימות ביוב באופן זה מכון להזרים מים נקיים בצנרת הן על מנת לוודא כי הסתימה אכן שוחררה לחלוטין והן על מנת לנקות את הצנרת.

מניעת סתימות ביוב

הדרך הטובה ביותר לטפל בסתימות ביוב היא פשוט למנוע או לפחות לעשות את מירב הפעולות האפשריות כדי למנוע את היווצרותן. כאשר אנו מדברים על מניעה, הכוונה היא לא לתת לפסולת מוצקה לחדור לצנרת הביוב. פסולת מוצקה היא פסולת שיכולה לגרום לסתימה בשלב מאוחר יותר.

סינון אקטיבי של הפסולת שמוצאת את דרכה אל צנרת הביוב שלכם אמון לפתור ביעילות את בעיות הסתימות בביוב או לפחות חלק גדול מהן. זה אולי נשמע טריוויאלי, אך אם נמנע מפסולת מוצקה למצוא את דרכה אל צנרת הביוב, אנחנו נוכל למנוע את רוב סתימות הביוב בצנרת הביתית שלנו.

אם יש צורך בביובית לצורך פתיחת הסתימה?

קביעת הצורך מתבצעת על ידי אנשי מקצוע במקום, בהתאם למיקום הסתימה ולהיקפה. בסתימות ביתיות קלות ניתן לחדור לצנרת באמצעים נוספים, אולם סתימות ביוב קשות ועמוקות מצריכות הזמנה של ביובית. מומלץ מראש לפנות לחברת אינסטלציה מקצועית המספקת מעטפת שירותים מלאה, כך שעל פי צורך השרברב במקום יוכל לקבוע את אופי הבעיה ולספק פתרון מלא, לרבות שימוש בביובית.

סופר שירותי ביובית מציעה שירותי שאיבות ביוב, צילום ואיתור תקלות בביוב וטיפול מקצועי בכל סוגי התקלות בפריסה ארצית, בזמינות מידית ובמקצועיות מלאה.

מי אנחנו?
סופר שירותי ביובית
סופר שירותי ביובית היינה חברה המספקת שירותי שאיבות ביוב הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי והמוסדי כבר יותר מ-10 שנים. בשנותיה הראשונות של החברה, מרכז פעילותה היה בדרום הארץ ובשפלה, כיום החברה מספקת את שירותיה בפריסה ארצית. להמשך קריאה אודות החברה לחצו על הכפתור המופיע למטה
שירותים נוספים
פתיחת סתימות שורשים בביוב
פתיחת סתימות שורשים בביוב

פתיחת סתימות שורשים בביוב הן בין הסתימות הקשות והמורכבות לטיפול, אשר מצריכות ידע וכלים מקצועיים הן ל-פתיחת סתימה בביוב באופן נקודתי וניקוי הצנרת, והן לביצוע

קראו עוד »
שטיפת קווי ביוב
שטיפת קווי ביוב

קווי הביוב הם למעשה מערכת של צנרת פנימית המיועדת למעבר מי שופכה ממבנים פרטיים, ציבוריים ועסקיים, לרבות מפעלים ומבני תעשייה, אל מערכת ניקוז וטיפול בשפכים

קראו עוד »
שאיבת ביוב
שאיבת ביוב

מערך הביוב העירוני מיועד להעברת מי שפכים ממבנים אל מוקדי הטמנה, מחזור וטיפול בשפכים, תחת עקרונות של תברואה ושימור הסביבה. התהליך מתחיל בניקוז השפכים בפתחי

קראו עוד »