הכן ביתך לחורף- מערכות איטום, ניקוז ומה שבניהן

הכן ביתך לחורף

מערכות האיטום והניקוז הן מערכות חשובות, אשר נועדו בעיקרן להרחיק מים ממבנים, ולמנוע חדירה שלהם לתשתיות, מה שעשוי להביא לרטיבות, נזילות ונזק ארוך טווח למבנה.

בעונת החורף הרטובה, בימות גשם וקור עז, קיים קושי של ממש לטפל במפגעים חיצוניים למבנה, ופעולות איטום באמצעות חומרים אשר דורשים ייבוש אינן מתבצעות בצורה יעילה. משום כך מומלץ מדי שנה לבצע עבודת הכנה לחורף, כטיפול מונע לתקלות ומפגעים, באמצעות טיפול במערכות הניקוז.

בין פעולות התחזוקה המומלצות לבתים פרטיים ולמבנים משותפים:

ניקוי מרזבים

מערכת המרזב מיועדת לסלק מים אשר מצטברים על גג המבנה (מי גשמים ומשקעים אחרים), ולמנוע את הנזק שעשוי להיווצר ממים עומדים. מערכת המרזב פועלת באמצעות כוח המשיכה וללא שימוש באנרגיה חיצונית, באמצעות תכנון חכם של השיפועים, אשר ימשכו את המים מן הגג, כלפי מטה.

מערכת המרזב בנויה מתעלות מעבר של המים וצינור אשר אחראי להוביל את המים מן הגג, כלפי מטה, אל מערכת הביוב, או אל אמצעי אחר לסילוק המים ללא הצטברות שלוליות ו/או פגיעה במבנה (מערכות איסוף מים לצרכי מחזור, השקיה וכדומה).

תעלות המרזב וצינור המרזב חשופים לא אחת להצטברות של לכלוך, מזיקים, עלים וגורמים אחרים אשר יוכלו לגרום לסתימה במרזב. בשונה מצנרת האינסטלציה של המבנה סתימה כזאת לא תבוא לידי ביטוי מיד, אולם עם הגעת העונה הגשומה תגרום לדחיקת המים בחזרה אל הגג בשל מגבלת מעבר המים, לרטיבות ולנזקים ארוכי טווח למבנה.

מומלץ מדי שנה לבצע ניקוי של מערכת המרזבים במבנה, של התעלות והצינורות, באמצעות לחץ מים חזק שיסלק מפגעים ממסלול המים. שטיפה כזאת גם תהווה בדיקה לתקינות המערכת, לאיתור חורים ונזילות במידה וקיימים.

ניקוי מערכת המרזב על הצד הטוב ביותר מתבצעת באמצעות ביובית, המספקת לחץ מים מותאם ועוצמתי.

איטום הגג

גג המבנה חייב באיטום איכותי, עמיד למים, חסין לקרינת השמש, אשר דוחה את חדירת המים לתשתיות. קיימים פתרונות איטום רבים, בהתאם לסוג הגג ולקונסטרוקציה, החל מאיטום בעזרת יריעות ביטומניות עמידות וכלה באיטום באמצעות חומרים אקריליים המיושמים בהתזה ובמריחה. מומלץ לחדש את האיטום בהתאם להמלצת היצרן של מערכת האיטום הקיימת- בתדירות של פעם בשנה ועד פעם בשלוש שנים. פתרון איטום איכותי לגג אינו מחליף מערכת ניקוז מים מן הגג אלא מהווה רשת ביטחון הגברת היעילות.

חברת סופר ביובית מסייעת ועומדת לרשות וועדי בתים ובעלי בתים פרטיים, בפתרונות טיפול במערכת המים והביוב, שטיפה וצילום קווי ביוב, פתיחת סתימות ועוד באמצעות צי של משאיות ביובית מאובזרות ומקצועיות, בפריסה ארצית מלאה. אנו מבצעים עבודות הכנה לחורף דוגמת שטיפה וניקוי של מרזבים ותעלות, כמו גם שטיפת קווי ביוב, שאיבת ביוב ופתרונות נוספים. אנו מחזיקים במספר דגמים של משאיות ביובית בהתאמה לכל צורך, לרבות יכולת לפתרונות ביובית בגובה.

מי אנחנו?

סופר שירותי ביובית
סופר שירותי ביובית היינה חברה המספקת שירותי שאיבות ביוב הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי והמוסדי כבר יותר מ-10 שנים. בשנותיה הראשונות של החברה, מרכז פעילותה היה בדרום הארץ ובשפלה, כיום החברה מספקת את שירותיה בפריסה ארצית. להמשך קריאה אודות החברה לחצו על הכפתור המופיע למטה

מאמרים אחרונים