שטיפת קווי ביוב

להצעת מחיר וייעוץ חינם התקשרו אלינו 050-8092027 או שלחו הודעה ונציגנו יחזור אליכם תוך זמן קצר
לבירורים והצעת מחיר התקשרו אלינו עכשיו

קווי הביוב הם למעשה מערכת של צנרת פנימית המיועדת למעבר מי שופכה ממבנים פרטיים, ציבוריים ועסקיים, לרבות מפעלים ומבני תעשייה, אל מערכת ניקוז וטיפול בשפכים עירונית וארצית. שאיבות ביוב ותחזוקת קווי הביוב חשובה מאוד להבטחת פעילות תקינה שלה, למניעת מפגעים תברואתיים ולמניעת הצטברות לכלוך ושומנים היוצרים סתימות.

שטיפת קווי ביוב

איך מטפלים בקווי ביוב באופן שוטף?

תחזוקת קווי הביוב מתבצעת הן כטיפול מקדים מונע ועת בהן תקלה:

  • שטיפת קווי ביוב תקופתית – בהתאם לאופי הפעילות וכמות השפכים המועברים בצנרת מומלץ לקבוע שטיפה תקופתית לקווי הביוב. שטיפה זו מתבצעת באמצעות לחץ מים גבוה ומטרתה לשחרר הצטברות של שומנים, עלים וענפים או משקעים אחרים אשר מתגבשים בצנרת לאורך זמן. שטיפה זו מסייעת בשחרור הלכלוך המיותר בטרם זה יצטבר לכדי סתימה קשה, מחטאת את הצנרת, מונעת ריחות רעים ומונעת גרימת נזק מצטבר לצנרת.
  • שטיפת קווי ביוב לצורך טיפול בתקלה – ללא תחזוקה שוטפת, ניתן יהיה לזהות סתימה בצנרת באמצעות הצטברות של ריחות לא נעימים העולים מפתחי הניקוז מעבר איטי של מים ושופכה בצנרת או אף מוצרי סנטריה העולים על גדותיהם במקרה של סתימות קשות. בעיה מסוג זה מחייבת שטיפת קווי ביוב באופן מידי המתבצעת באמצעו לחץ מים גבוה ועוצמתי במיוחד. על מנת לקבוע את מיקום חדירת הצינור להפעלת לחץ המים ואת לחץ המים עצמו יידרש שימוש במצלמה ייחודית ו/או החדרת רובוט המבצעים צילום קווי ביוב ומספקים תמונת מצב מדויקת ואמתית לעומק הסתימה, מיקומה המדויק ואופייה.

התאמת שטיפת קווי ביוב לסוג הצנרת

שטיפת קווי ביוב מתבצעת באמצעות לחץ מים עוצמתי אשר חייב להיות מותאם לסוג הצנרת וגילה. במקרה של צנרת ישנה לחץ מים עוצמתי יתר על המידה עשוי לגרום לסדקים ובקעים בצינורות עצמם ולגרום לנזק יותר מאשר לתועלת, לחץ המים חייב להתאים גם לקוטר הצנרת על מנת להבטיח נגישות והגעה של המים לכל דפנות הצינור וניקיון שומנים ולכלוך מצטבר.

איך מתבצעת שטיפת קווי ביוב

במקרים מסוימים של תחזוקה קלה או טיפול בסתימות קלות ניתן יהיה לחבר צינור לחץ אל נקודת מים במבנה ולעשות בה שימוש לצורך יצירת לחץ מים. יחד עם זאת, במרבית המקרים כתוצאה מצורך לטפל בצנרת מרוחקת ובסתימות קשות שטיפת קווי הביוב תתבצע באמצעות שימוש בביובית.

ביובית היא משאית מאובזרת הכוללת עליה את כל הנדרש לטיפול בבעיות אינסטלציה וביוב, לרבות מכשירי יניקה ושאיבה, מכלי מים וצינורות לחץ באורכים ובעוצמות שונות.

חשיבותה של מערכת הביוב וצנרת נקייה

בעולם המודרני, אנו משתמשים ביודעין ובלא יודעין, בהיקף נרחב במערכת הביוב ובצנרת. מהרגע בו אנו שוטפים את העיניים בבוקר, ועד לצחצוח השיניים קודם השינה בלילה. שימוש כה מקיף, מחייב שמירה על מערכת קווי ביוב תקנית ומתפקדת, עם יכולות ניקוז איכותיות ומעטפת בידוד איכותית לצנרת הראשית ולקווי הביוב.

לעיתים, מתגלה בעיה במערת הביוב או הצנרת הראשית, או אז, יהיה עלינו לקרוא בדחיפות לצוות מקצועי שיאתר ויטפל במקור הבעיה. אחת מטכניקות הטיפול היעילות ביותר בתחום, היא שיטה הנקראת "שטיפת קווי ביוב וצנרת ראשית". שירות זה מבוצע במומחיות על ידי חברת "סופר שירותי ביובית" ולא דורש את הרס התשתית בה התגלתה התקלה.

שיטה זו מהווה פריצת דרך בתחום, שכן עד לשנים האחרונות עם התגלותה של בעיה בצנרת, היה על איש המקצוע להרוס את הרצפה או הקיר בהם התגלתה התקלה, ולגרום ללכלוך ולרעש רב.

הגורמים לביצוע שטיפה של קו הביוב

הצטברות שומנים וחומרים

במקרים מסוימים, במיוחד במטבחים של מוסדות גדולים ומפעלים, מצטברים במערכת הביוב והצנרת הראשית גושים שומניים שחוסמים בצורה מלאה או חלקית את מערכת הביוב והצנרת, הפתרון המהיר והיעיל הוא שטיפה עוצמתית של קווי הביוב והצנרת הראשית.

שורשי עצים

לעיתים, עצים וצמחייה הגדלים באזור הצנרת או קו הביוב, מצמיחים שורשים בכיוון הצנרת , ואט אט חודרים את מעטפת הבידוד של הצינור או הקו, סותמים אותו, מפריעים לזרימת הביוב, או לחלופין יוצרים נזילות בצנרת או בביוב. גם כאן, השטיפה היא הפתרון האופטימלי..

 ריחות רעים

פעמים רבות, הלחות והרטיבות של הצנרת הראשית וקווי הביוב, יוצרים הצטברות של עובש, ירוקת וריקבון. כתוצאה מכך, עולים ריחות רעים מקווי הביוב או הצנרת. גם במקרה הזה, הפתרון הוא שטיפה של קווי הביוב והצנרת הראשית. השטיפה מנקה ומחטאת את דפנות הביוב והצנרת ומעלימה לחלוטין את הריח הרע.

טופס אישור אכלוס

עבור כל פרויקט בנייה במדינתנו, נדרש הקבלן להציג לוועדה המאשרת צילום של תוואי הביוב בבניין אותו הוא בנה. הצילום נבחן על ידי צוות מומחים שמאשרים בסופו של דבר את תקינות ובטיחות מערכת הביוב והצנרת הראשית. על מנת להבטיח את האישור הנכסף, מומלץ מאוד להעביר קודם הצילום שטיפה יסודית של קווי הביוב והצנרת הראשית, על מנת למנוע עיכובים באישור הצילום.

טכניקות לביצוע שטיפת קויי הביוב

שטיפת קווי הביוב והצנרת הראשית על ידי חברת "סופר שירותי ביובית" מתבצעת בשתי טכניקות מרכזיות:

סילון מים

משאית גדולה, בעלת ציוד חדשני וטכנולוגיה ייחודית הנקראת "ביובית", תגיע לבית הלקוח. הצוות המקצועי של "סופר שירותי ביובית" יפעיל מנוע  מיוחד, המוציא סילון מים בעוצמה גבוהה, המסלק כל מחסום, חומר או גורם מעכב אחר בקו הביוב. 

ניקוי רובוטי

לעיתים, הצוות המיומן של "סופר שירותי ביויבית", יבחין שהשטיפה לא מילאה את ייעודה, או ישים לב לשורשים קטנים היוצאים ממערכת הביוב או הצנרת כתוצאה מהשטיפה. במקרים אלו, הצוות המקצועי ישתמש בשירותיו של רובוט מיוחד ש"מכרסם", מבריש ושוטף שורשים ומתכות שמונעים את זרימת המים בביוב ובצנרת.

הצורך בצוות מקצועי של שטיפת קווי ביוב

ישנם אנשי מקצוע רבים המתיימרים להתמחות בשטיפת קווי ביוב וצנרת. אך רק למעטים יש את הניסיון, הידע והכלים לביצוע שטיפה יסודית, מקיפה ואיכותית.

בדיוק לשם מטרה זו, חברת "סופר שירותי ביובית", מגייסת לרשותה את אנשי המקצוע הטובים ביותר ובעלי הידע המקיף ביותר. בנוסף, החברה דואגת לרכוש את הציוד המתקדם והחדשני ביותר, על מנת לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה.

חברת סופר שירותי ביובית היא חברה לשאיבת בורות שומן וביוב המספקת שירותים מתקדמים באמצעות מיטב הטכנולוגיות בניהם רובוטים ומצלמות טרמיות, משאיות ביובית נמוכות לקניון ומוצרים נוספים. החברה מספקת שירותים מתקדמים בפריסה ארצית, תוך שמירה על רמה מקצועית שאין שנייה לה, זמינות ושירותיות, ללקוחות פרטיים, מסחריים, תעשייתיים ולקווי ביוב ומים עירוניים.

מי אנחנו?
סופר שירותי ביובית
סופר שירותי ביובית היינה חברה המספקת שירותי שאיבות ביוב הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי והמוסדי כבר יותר מ-10 שנים. בשנותיה הראשונות של החברה, מרכז פעילותה היה בדרום הארץ ובשפלה, כיום החברה מספקת את שירותיה בפריסה ארצית. להמשך קריאה אודות החברה לחצו על הכפתור המופיע למטה
שירותים נוספים
פתיחת סתימות שורשים בביוב
פתיחת סתימות שורשים בביוב

פתיחת סתימות שורשים בביוב הן בין הסתימות הקשות והמורכבות לטיפול, אשר מצריכות ידע וכלים מקצועיים הן ל-פתיחת סתימה בביוב באופן נקודתי וניקוי הצנרת, והן לביצוע

קראו עוד »
שטיפת קווי ביוב
שטיפת קווי ביוב

קווי הביוב הם למעשה מערכת של צנרת פנימית המיועדת למעבר מי שופכה ממבנים פרטיים, ציבוריים ועסקיים, לרבות מפעלים ומבני תעשייה, אל מערכת ניקוז וטיפול בשפכים

קראו עוד »
שאיבת ביוב
שאיבת ביוב

מערך הביוב העירוני מיועד להעברת מי שפכים ממבנים אל מוקדי הטמנה, מחזור וטיפול בשפכים, תחת עקרונות של תברואה ושימור הסביבה. התהליך מתחיל בניקוז השפכים בפתחי

קראו עוד »