שורשים בצנרת הביוב והנזקים שהם גורמים לצנרת

שורשים אשר חודרים אל צנרת הביוב ומוסיפים להתפתח בתוכה הם בין המפגעים הגורמים לנזקים המהותיים ביותר לצנרת. במידה ותופעה כזאת מתחילה להתפתח ומזוהה במערכת הביוב, אין להמתין להיווצרות של סתימה או נזק גלוי אחר ויש למהר ולטפל בבעיה, בטרם תתרחב ותגרום לנזקים כבדים יותר.

מערכת הביוב והצנרת מאופיינות בתנאי לחות, צל וצפיפות- החביבים במיוחד על סוגי צמחיה רבים. אותם תמחים המתפתחים לרוב לצד הצנרת, מוצאים את דרכם לתוכה לעתים קרובות בדרכים שונות, ומוסיפים לפרוח ולהתפתח בתוך הצנרת. בשל מבנה הצנרת ועוצמתם של השורשים הגדלים, כאשר מצטמצם מרחב המחיה של השורשים הם עשויים לגרום לנזקים כבדים.

סדקים בצנרת – גם צנרת חדישה, איכותית ועמידה עשויה שלא לעמוד בלחץ הרב והמתמשך שיפעילו עליה הענפים הדוחקים בה, ולהיסדק כנגדם. סדקים אלו מטבע הדברים הם תחילה של תהליך בסופו יורחבו לפתחים של ממש.

פיצוצים בצנרת – ההמשך הטבעי של כל סדק אשר נוצר בצנרת הוא התרחבות איטית, כנגד השורשים עצמם או כנגד לחצי המים שעוברים בצנרת, והתפוצצות של הצינור לחלוטין, כמו גם לחצי מים כנגד התשתית.

פגיעה בתשתית – כנזק מצטבר חדירה עקבית של מים מן הצנרת הפגועה אל התשתית תביא לריקבון, התפוררות, עובש, נזילות פנימיות וחיצוניות, כתמי רטיבות על גבי קירות והיחלשות של חוסן התשתיות המבניות שנפגעו.

תזוזה והסטת הצנרת – דחיקת השורשים עשויה להוביל לתזוזות ולהסטת הצנרת ממקומה, ומאחר שהצינור הפגוע מהווה חלק ממערך רחב של צינורות המתחברים זה לזה ויוצרים קווי מעבר מי שפכים, לגרום לשיבושים במעבר השכים ולנזקים מצטברים.

כפי שמפורט, נזקי שורשים בצנרת הביוב הם נזקים מצטברים שעשויים ליצור שרשרת של ליקויים, וצורך מורכב בתיקונים החל מכריתת השורשים וניקוי הצנרת במקרים הקלים, וכלה בצורך בהחלפת הצנרת במקרים בהם הפגיעה ממושכת ובלתי הפיכה.

טיפול בשורשי ביוב בצנרת

על מנת לגדוע את הבעיה באיבה מומלץ לטפל בה מיד עם הופעת השורשים בצנרת והסימנים למפגע ראשוני. היווצרות של שורשי ביוב בצנרת יגרמו להאטה במעבר המים והשפכים, להצטברות וירידה איטית של המים בפתחי הביוב ולריח רע העולה מהם. עם איתור הסימנים חובה להזמין איש מקצוע, לבצע בדיקה מקיפה, לרוב באמצעות מצלמות לאיתור נזקים פנימיים בצנרת, ולבצע טיפול מקיף ומתאים.

הטיפול בשורשי ביוב בצנרת בשונה מטיפול בסוגי סתימות אחרות הוא מורכב יותר, ומצריך עבודה ידנית של כריתה וחיתוך של השורשים. פעולה זו מתבצעת באמצעות ביובית מקצועית, הכוללת רובוטים זעירים המותאמים למעבר בצנרת ובעלי מערך סכינים משוננים- תוך שליטה מרחוק, או לחילופין באמצעות צינורות ארוכים החודרים לעומק הצנרת, בעלי גיזת סכינים מסתובבות המבצעות את החיתוך. לאחר פעולת החיתוך באמצעות ביובית תבוצע יניקה של שיירי השורשים והלכלוך, שטיפת קווי הביוב ובמקרה הצורך חיטוי ועיקור למניעת צמיחה חוזרת.

חברתנו, סופר ביובית, מבצעת טיפול מקצועי ומקיף בבעיית השורשים בקווי ביוב, צילום קווי ביוב בפריסה ארצית ובמחירים הוגנים.

מי אנחנו?

סופר שירותי ביובית
סופר שירותי ביובית היינה חברה המספקת שירותי שאיבות ביוב הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי והמוסדי כבר יותר מ-10 שנים. בשנותיה הראשונות של החברה, מרכז פעילותה היה בדרום הארץ ובשפלה, כיום החברה מספקת את שירותיה בפריסה ארצית. להמשך קריאה אודות החברה לחצו על הכפתור המופיע למטה

מאמרים אחרונים