שאיבת בורות שומן

להצעת מחיר וייעוץ חינם התקשרו אלינו 050-8092027 או שלחו הודעה ונציגנו יחזור אליכם תוך זמן קצר
לבירורים והצעת מחיר התקשרו אלינו עכשיו

התקנת בורות שומן היא חובה החלה על מוסדות, עסקים, ארגונים, מפעלים ומסעדות אשר כפועל יוצא מפעילותם ייצור פסולת שומן בכמות גבוהה מן המורשה הדורשת טיפול ופינוי ייעודי.

הנחיה זו נובעת מן העובדה כי מערכת השפכים העירונית אינה מיועדת לטפל בשומנים בכמויות גבוהות, וכי שומנים אלה לאורך זמן נתפסים בדפנות הצנרת, מזיקים לה ויוצרים סתימות והצפות.

אלא שגם התקנה של בורות שומן אינה מספקת בכדי עצמה, ובורות כאלה מצריכים שאיבה תקופתית של השומן המצטבר בתוכם לצורך פינוי הבור, ניקוי ומניעת סתימות והצפות.

שאיבת בורות שומן

בניגוד למי שופכה, שומנים נוזליים נוטים לצוף ואינם מחלחלים בקלות, מה שלאורך זמן דורש טיפול חיצוני ופינוי של השפכים. פינוי זה מתבצע באמצעות שאיבת בורות ספיגה ושומן המתבצע על ידי משאית מסוג ביובית המבצעת שאיבות ביוב עוצמתית של תכולת הבור והמעברים אליו לצד שטיפה שלהם, ומאפשרת המשך עבודה במבנה לרבות הפרדה והעברה של שפכים.

מתי נדרשת שאיבת בורות שומן

הצטברות שומנים בבורות ההפרדה הייעודיים לכך מתרחשת על פי גודל הבור ואיכות הספיגה שהוא מספק, אופי החומרים וכמות השומן המועברת אליו. במסעדות, מוסכים ועסקים תעשייתיים נוספים המייצרים כמויות גבוהות של פסולת שומן מומלץ לקבוע מועד תקופתי ולהזמין בקביעות שירותי ביובית לפינוי הבור וניקויו.

לעתים, בשל הזנחה או שימוש חורג, בור השומן עשוי להיסתם, לעלות על גדותיו ולגרום להצפה מסוכנת ולזליגה של חומרים מעל פני השטח, מה שמחייב שאיבה מידית של הבור באמצעות ביובית וצוות מקצועי, לרבות שטיפה וניקוי של הבור וסביבתו.

מי מוסמך לבצע שאיבת בורות שומן

שאיבת בורות ספיגה מתבצעת כאמור באמצעות ביובית אשר גם מבצעת שטיפת קווי ביוב, מה שמחייב קבלן אינסטלציה מורשה המחזיק ברישיון נהיגה מתאים (או נהג מורשה מטעמו), כמו גם צוות מקצועי המומחה בטיפול בביוב, בחדירה לעומק התשתית ובשאיבה והסנקה של בורות ספיגה בניבם בורות שומן.

כיצד מתבצעת פעולת השאיבה והניקוי

שאיבת בורות שומן מתבצעת באמצעות יצירת וואקום בלחץ גבוה ופעולת יניקה עוצמתית המשחררת את כל המטען העודף בבור, דרך הצנרת המובילה אליו, ובאמצעות זאת גם משחררת סתימות במידה וקיימות. הביובית כוללת מכל קיבול גדול המאפשר קליטה של הפסולת והשופכה, כאשר מכלים אלו מיוצרים בהקפדה מחומרים עמידים במיוחד.

בשלב השני ולאחר היניקה והפינוי של הפסולת השומנית השופכה מתבצעת הזרקת מים בלחץ גבוה אל הבור, דרך הצנרת המועברת אליו, במטרה לבצע שטיפה מקיפה לכלל הקונסטלציה ולבור השופכה עצמו. באמצעות השטיפה מתבצע ניקוי נוסף ומתאפשר שחרור של שיירי שומן ופסולת אשר לא נשאבו בתהליך הראשוני.

השלב השלישי והאחרון מתייחס אל אופן הפינוי וההטמנה של השמנים, ומתבצע בהתאם להנחיות המשרד לאיכות הסביבה בהתאם לאופי החומרים ואופן התכלותם, וכולל הטמנה במקומות מורשים, סינון ומיחזור, טיפול במכוני טיהור ופתרונות נוספים.

בפניה אל קבלן אינסטלציה המבצע שאיבת בורות שומן באמצעות ביובית יש לוודא כי מדובר בקבלן מורשה, מוכר, המטפל בפסולת כחוק.

חברתנו, סופר שירותי ביובית, מציעה מעטפת שירותים מלאה בתחום שאיבות ביוב , למוסדות רשויות מקומיות ופרטיים, בהתאם לצורך. אנו מחזיקים בצוות מקצועי מיומן, במשאיות ביובית מאובזרות ומתקדמת ובמצלמות טרמיות מהמובילות בשוק לאיתור נזקי צנרת ללא פגיעה בתשתיות.  

מי אנחנו?
סופר שירותי ביובית
סופר שירותי ביובית היינה חברה המספקת שירותי שאיבות ביוב הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי והמוסדי כבר יותר מ-10 שנים. בשנותיה הראשונות של החברה, מרכז פעילותה היה בדרום הארץ ובשפלה, כיום החברה מספקת את שירותיה בפריסה ארצית. להמשך קריאה אודות החברה לחצו על הכפתור המופיע למטה
שירותים נוספים
פתיחת סתימות שורשים בביוב
פתיחת סתימות שורשים בביוב

פתיחת סתימות שורשים בביוב הן בין הסתימות הקשות והמורכבות לטיפול, אשר מצריכות ידע וכלים מקצועיים הן ל-פתיחת סתימה בביוב באופן נקודתי וניקוי הצנרת, והן לביצוע

קראו עוד »
שטיפת קווי ביוב
שטיפת קווי ביוב

קווי הביוב הם למעשה מערכת של צנרת פנימית המיועדת למעבר מי שופכה ממבנים פרטיים, ציבוריים ועסקיים, לרבות מפעלים ומבני תעשייה, אל מערכת ניקוז וטיפול בשפכים

קראו עוד »
שאיבת ביוב
שאיבת ביוב

מערך הביוב העירוני מיועד להעברת מי שפכים ממבנים אל מוקדי הטמנה, מחזור וטיפול בשפכים, תחת עקרונות של תברואה ושימור הסביבה. התהליך מתחיל בניקוז השפכים בפתחי

קראו עוד »