להקדים תרופה למכה- טיפול ביתי בסתימות ביוב

טיפול ביתי בסתימות ביוב

מרבית סתימות הביוב נוצרות בתהליך אשר אורך זמן, ומראה סימנים מוקדמים להיווצרות של בעיה. במידה והמים אינם עוברים במהירות הרגילה דרך פתח הניקוז, או לחילופין ניתן להבחין בריחות רעים ולא נעימים אשר עולים מן הביוב, נראה כי מתפתחת סתימה במעברי הצנרת.

הזנחה של המצב תביא להתרחבות ועד ליצירת סתימה מלאה שלא תאפשר כלל מעבר מים ותגרום להצפות ביוב בבית. יחד עם זאת, במקרים בהם מדובר בסתימה קלה ובמיקום קרוב יחסית לפתחי הביוב, ישנה האפשרות לטיפול בסתימה באופן עצמאי, וללא צורך בהזמנת שירות מקצועי בתשלום.

איך מטפלים בסתימה ביתית?

הדרך הראשונה והטובה ביותר לטפל בסתימה ביתית  היא למנוע אותה, באמצעות שימוש נכון ותחזוקה של הצנרת הביתית. הימנעות מהשלכת מגבונים ופסולת שאינה מתכלה אל הצנרת, התקנה של רשתות על פתחי הניקוז, לאסוף שיערות המצטברות על פתחי הניקוז, ושימוש תדיר בחומרים ממיסי שומנים ופותחי סתימות ביתיים. תחזוקה נכונה תסייע במניעת היווצרות סתימות, תשמר ריח נעים בחדרי האמבטיה, שירותים ובמטבח ותשמור על הצנרת לאורך זמן.

במידה ובכל זאת מתהווה סתימה בצנרת הביתית ניצן לנסות ולטפל בה במספר כלים:

  • ניקוי סיפון המטבח – כאשר מדובר בסתימה הנוצרת בצינור המטבח, ראשית יש לפרק את הסיפון המחובר מתחת לכיור, לרוקן ולנקות אותו. הסיפון הוא החלק האחראי על העברת הנוזלים מפתח הניקוז לצנרת, ונוטה להתמלא בשיירי אוכל. פירוק הסיפון הוא פשוט למדי, באמצעות הברגה ידנית, והניקוי יכול להתבצע בשטיפה במים (בכיור אחר כמובן). יש לחבר את הסיפון לאחר הניקוי ולהדק את ההברגה, לאיטום מלא.
  • שימוש בכימיקליים לפתיחת סתימות – בחנויות הכל לבית וברשתות השיווק ניתן למצוא מגוון חומרים כימיים לפתיחת סתימה ביתית, בניהם חומרים נוזליים, סודה קאוסטית ואחרים. חומרים אלו מפרקים בנקל לכלוך ושומנים ויכולים לסייע בפתיחת סתימות קלות. לעתים יידרש יותר משימוש אחד לפתיחה מלאה, על פי אופי  ועומק הסתימה.
  • מים רותחים – הזרמה של מים רותחים אל פתח הניקוז עשויה לסייע אף היא, כאשר המים יהיו אחראים לפירוק ולכיווץ הפסולת אשר גורמת לסתימה ולסייע בשחרורה.
  • עזרים ידניים לפתיחת סתימות – בין אם מדובר בפומפה המסורתית, ובין אם בקפיץ ארוך לשחרור סתימות, מדובר בכלים פשוטים, זולים לרכישה שיכולים לסייע. הפומפה תשחרר לכלוך ופסולת התקועים במעבר הצנרת באמצעות יצירת ואקום, בעוד שהקפיץ הארוך והגמיש יוכל לחדור לעומק הצנרת ולדחוק במרכיבי הסתימה ולפורר אותם, עד לשחרור מוחלט.

במידה וכל אלה לא סייעו בפתרון הבעיה, או לחילופין שמדובר בבעיה אשר חוזרת על עצמה, חשוב להזמין חברה מקצועית לטיפול בבעיות צנרת וביוב, בעלת כלים מתאימים וצוות עובדים מנוסה, לרבות בעלות על משאית ביובית לטיפול בתקלות ביוב קשות.

חברת סופר שירותי ביובית מספקת שירותי תיקון סתימות, צילום קווי ביוב, שאיבת ביוב, הצפות ותקלות נוספות, בפריסה ארצית ובמקצועיות שאין שנייה לה, במחיר הוגן.

מי אנחנו?

סופר שירותי ביובית
סופר שירותי ביובית היינה חברה המספקת שירותי שאיבות ביוב הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי והמוסדי כבר יותר מ-10 שנים. בשנותיה הראשונות של החברה, מרכז פעילותה היה בדרום הארץ ובשפלה, כיום החברה מספקת את שירותיה בפריסה ארצית. להמשך קריאה אודות החברה לחצו על הכפתור המופיע למטה

מאמרים אחרונים