כל המידע על שאיבת ביוב

כל המידע על שאיבת ביוב

תקלות ביוב הן בין התקלות המרתיעות בעבור מרבית האנשים, הן בשל התכולה הזורמת בביוב והן בשל החשש מפני עלויות יקרות. יחד עם זאת, תחזוקת ביוב היא הכרחית לכל מבנה, כאשר במטרה להימנע ככל האפשר מתקלות בביוב ומנזקי צנרת, ישנן עבודות תחזוקה והרגלי שימוש שיכולים לסייע.

מערכת הביוב ערוכה להתמודד עם מעבר של מים ושפכים, נוזלים מסוגים שונים, ובמקרים מסוימים אף עם מוצקים. עם זאת, המערכת אינה ערוכה להתמודדות ארוכת טווח עם חומרים אשר אינם מתכלים, והשלכה של מגבונים, בדים, סמרטוטים, מוצרי היגיינה ופסולת אחרת באופן תדיר אל האסלה ו/או פתחי הביוב, ירמו בסופו של דבר לנזקים דוגמת סתימות והצפת ביוב.

הדרך הטובה והיעילה ביותר להתמודד עם סתימות בצנרת הביוב היא באמצעות שאיבת ביוב המתבצעת באמצעות ביובית. הביובית היא משאית המשנעת מספר מערכות לטיפול בצנרת ובביוב, בניהם מכל מים עצום להזרקת מים בלחץ (לצורך פתיחת סתימות וניקוי קווי ביוב), משאבות וואקום ליניקה ושאיבה של סתימות ביוב ולניקוי ושאיבה של בורות שפכים ושוחות ביוב, צינורות גמישים להחדרה לעומק הצנרת ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים דוגמת מצלמות סיב אופטי, מצלמות תרמיות לאיתור מוקדי נזילות, רובוטים זעירים לטיפול בנזקי צנרת וכלים נוספים אשר פועלים בטכנולוגיית אל הרס.

הזמנת ביובית לצורך שאיבת ביוב

לא תמיד לצרכן הקצה ולמשתמש הביתי היכולת להבחין בין תקלה אשר מצריכה טיפול מכני-ידני בכלים של שרברב מקצועי, לבין תקלה המצויה בעומק הצנרת והביוב ומחייבת הזמנה של ביובית וכלים עוצמתיים לביצוע שאיבת ביוב. במקרים בהם ניכר כי קיימת תקלה בביוב מסוג סתימה המונעת את מעבר המים או הצפה בבית, מומלץ לפנות מראש אל חברה מקצועית המספקת שירותי אינסטלציה, ומחזיקה ברשותה משאית ביובית. במקרה כזה התקלה תיפטר על י אופייה ועל פי צורך, במהירות וביעילות ותחת מעטפת שירותים מלאה תחת קורת גג אחת.

שאיבת הביוב מתבצעת באמצעות החדרת מכשיר היניקה אל הביוב, ושאיבה מלאה של תכולתו למכל השפכים המצוי בכל ביובית. לאחר ביצוע השאיבה הביובית תבצע שטיפה לקווי הביוב הן לצורך ניקיון ושיפור תנאי התברואה במטרה להיפטר משיירי שפכים בצנרת  והן לוודא כי הסימה שחררה ומעבר המים בצנרת מתבצע כהלכה.

את השפכים הנשאבים מן הביוב מעביר צוות עובדי הביובית למתקן להטמנת שפכים- כחוק ועל פי עקרונות ההגנה על הסביבה. שאיבת הביוב מעבר להיותה מסייעת למעבר השפכים ולטיפול בסתימות והצפות, גם מסיעת בשמירה על הקרקע ועל איכות הסביבה.

שאיבת ביוב בחלק מן המקרים מתבצעת לצורך תחזוקה שוטפת ולא כנגד תקלה, בעיקר בקווי ביוב עירוניים, מוסדיים ותעשייתיים. חברת סופר ביובית מספקת את כלל השירותים הניתנים על ידי ביובית, לרבות שירותי שאיבת ביוב, צילום קווי ביוב, שאיבת בורות שומן, שפכים ושטיפת קווי ביוב, בפריסה ארצית וביד מקצועית.

מי אנחנו?

סופר שירותי ביובית
סופר שירותי ביובית היינה חברה המספקת שירותי שאיבות ביוב הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי והמוסדי כבר יותר מ-10 שנים. בשנותיה הראשונות של החברה, מרכז פעילותה היה בדרום הארץ ובשפלה, כיום החברה מספקת את שירותיה בפריסה ארצית. להמשך קריאה אודות החברה לחצו על הכפתור המופיע למטה

מאמרים אחרונים