חדירת שורשים לקווי ביוב- הבעיה ופתרונה

חדירת שורשים לקווי ביוב- הבעיה ופתרונה

אחת הרעות החולות להן זוכה צנרת הביוב לעתים קרובות היא חדירת שורשים וצמחיה לצנרת והמשך התפתחות בתוכה, מה שיכול לגרום לנזקים כבדים. רבים מודעים לבעיה של סתימות קשות להן גורמים השורשים הקשים בצנרת – סתימות מורכבות לטיפול, אשר לא תמיד ניתן לפתוח באמצעות לחץ מים ושאיבה המהווים את הכלים הראשונים והבסיסיים בטיפול בסתימות בצנרת.

יחד עם זאת, שורשים בצנרת עשויים לגרום לנזקים אף כבדים ומורכבים יותר, דוגמת הסטת מיקום הצנרת, יצירת סדקים ופגיעה בתשתית, פיצוצי צנרת, ניתוק וקריסה של קווי ביוב.

איתור קווי ביוב

על מנת לאתר את אופי התקלה בקווי ביוב סמויים נדרשת פעולת צילום קווי ביוב. צילום קווי הביוב מתבצע בטכנולוגיית אל הרס, ללא חדירה פולשנית וברמת דיוק גבוהה הן בהיבט של איתור מיקום התקלה והן בהיבט של זיהוי אופי התקלה.

נגישות

על מנת לטפל בבעיות בצנרת בכלל ובתקלות מסוג חדירת שורשים לביוב בפרט יש צורך לייצר נגישות לצנרת ולמיקום התקלה המדויק. הנגישות נקבעת על פי מיקום התקלה והצורך, כאשר במקרים בהם התקלה מצויה בעומקו של הצינור הפתרון היעיל ביותר הוא רובוט צנרת המוחדר לתוכה.

אופן הטיפול בשורשים בביוב

בשונה מסוגי סתימות אחרות אשר מטופלות באמצעות שאיבת ביוב או הפעלת לחץ מים לשחרור הסתימה, ענפים אשר היכו שורש בצנרת לא ימהרו לעזור אותה ללא טיפול כירורגי קטלני.

על מנת להבטיח את פתיחת הסתימה ולמנוע את חזרתה בקרוב יש לבצע מספר פעולות:

  • חיתוך השורשים – באמצעות רובוט ייחודי בעל מערך סכינים מסתובבות בעוצמה גבוהה מתבצע חיתוך ראשוני וניתוק של השורשים זה מזה ומן הצנרת עצמה. הרובוט נשלט באמצעות מנגנון חיצוני ומלווה במצלמה אשר מאפשרת למפעיל לכוון אותו ולעקוב אחר ההקדמות וצרכי העבודה. אפשרות נוספת לחיתוך היא באמצעות דיזת סכינים עוצמתית המצויה בקצה צינור ביובית. הצינור מוחדר בעדינות אל מיקום השורשים וסיבובי הסכינים מבצעים את עבודת חיתוך השורשים, לצד סילוקם בלחץ מים גבוה.
  • שאיבת הביוב – לאחר חיתוך וגיזום השורשים מתבצעת שאיבה בוואקום אשר יונקת את כלל המפגעים בביוב, לרבות שיירי ענפים ועלים, במטרה למנוע היווצרות של סתימה חוזרת.
  • עיקור והדברה – החדרת חומרים אשר קוטלים צמיחה ויסייעו במניעה של היווצרות חוזרת של שורשים בקו הביוב. חשוב לדעת כי בדומה לעבודות הדברה אחרות מדובר בפתרון עונתי עליו יש לחזור על פי צורך, בהתאם למיקום הביוב והצמחייה באזור.
  • שטיפהשטיפת קו הביוב מריחות מפגעים, עובש ותחלואות, אשר עשויים להיווצר במהלך הסתימה והטיפול בה.

חברת סופר ביובית פועלת בפריסה ארצית מלאה, באמצעות צי רכבי ביובית מתקדמים במיוחד, המחזיקים במיטב הטכנולוגיות החדישות, לטיפול מהיר, יעיל ומקצועי בכל תקלות הביוב. אנו מתמחים בטיפול בשורשי ביוב ועקירתם, ללא פגיעה בצנרת וללא הרס ופגיעה בתשתיות, במקצועיות, באמינות ובהוגנות מלאה.

מי אנחנו?

סופר שירותי ביובית
סופר שירותי ביובית היינה חברה המספקת שירותי שאיבות ביוב הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי והמוסדי כבר יותר מ-10 שנים. בשנותיה הראשונות של החברה, מרכז פעילותה היה בדרום הארץ ובשפלה, כיום החברה מספקת את שירותיה בפריסה ארצית. להמשך קריאה אודות החברה לחצו על הכפתור המופיע למטה

מאמרים אחרונים