איתור שוחת ביוב סמויה

איתור שוחת ביוב סמויה

אחד האתגרים הבולטים בטיפול בתקלות ביוב הוא איתור מיקום התקלה, בין אם מדובר בתקלה באחת מנקודות הצנרת והמעברים ובין אם בשוחת הביוב עצמה. השוחה היא למעשה בריכת הביוב – המאגר אשר מאגד את צינורות הביוב מכלל יחידות המגורים במבנה. שוחת הביוב היא תת קרקעית, ולמרות שהיא אמורה להיות גלויה ונגישה, במקרים רבים היא נסתרת וסמויה מן העין, בין אם בשל תכנון וביצוע לקויים, ובין אם כתוצאה מהזנחה, הצטברות לכלוך על מכסה השוחה, צמחיה וכדומה.

במקרים רבים איתור וטיפול ותקלות הביוב מחייב נגישות לשוחה עצמה, מה שמחייב את איתורה קודם לכן.

איתור השוחה במבנה הפרטי או המשותף יכולה להתבצע באמצעות מספר כלים, אשר נשענים רובם ככולם על מקצועיות וניסיון בעל המקצוע המטפל בתקלה:

  • תכניות הנדסיות – התכניות ההנדסיות יכללו את פירוט קווי הביוב והמים ומיקומם המדויק, ועל כן חשוב לשמור אותם לעת הצורך. בכל מקרה של תקלת ביוב בה שוחת הביוב אינה גלויה ניתן להציג את התכניות בפני בעל המקצוע, שבאמצעות ידע וניסיון מקצועי ידע לקרוא אותן ולאתר באמצעותן את מיקום השוחה. במידה והתכניות אינן בנמצא, ניתן לבקש אותן מן הרשות המקומית, אשר בידיה הופקדו עותקים, אולם מדובר בתהליך שעשוי לארוך זמן רב.
  • מצלמות סיב אופטי – במידה והמענה לא ניתן באמצעות התכניות ההנדסיות, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות באמצעות מצלמות סיב אופטי יבטיחו את איתור שוחת הביוב באופן המהיר והמדויק ביותר. מדובר במצלמות אשר פועלות בטכנולוגיית חשיפה ושידור ברמה גבוהה, בעלות יכולת לזהות עומק, טמפרטורה ומיקום מדויק ולסייע באיתור התקלה ומיקומה.
  • רובוטיקה ייחודית לצנרת – הטכנולוגיות המתקדמות לא פסחו על תחום האינסטלציה והביוב, ואפשרו יצירה של רובוטים זעירים ועמידים המוחדרים לתוך הצנרת ונעים בתוכה באופן עצמאי, כוללים מצלמה וחיישני GPS – לוויין מתקדם, ומספקים תמונת מצב מלאה ומדויקת הן לגבי נתוני השטח והן לגבי המיקום המדויק של השוחה ושל נעלמים אחרים.
  • ידע וניסיון – במקרים מסוימים, בעל מקצוע בעל ידע והיכרות מעמיקה עם תשתיות מים וביוב, ידע לאתר ולזהות את מיקום השוחה, גם כאשר זו נסתרת מן העין, ללא סיוע טכנולוגי ותכניות כתובות כלל, רק בזכות הפעלת חשיבה והבנה של התשתית. חשוב לדעת כי מערכות ביוב מתוכננות ומיושמות תחת עקרונות מסוימים, והיכרות עם הדרישה, הצורך ואפשרויות היישום- תוליד חשיבה ולוגיקה שיספקו את המענה.

איתור שוחת הביוב מהווה כמובן רק את ראשיתה של העבודה, כאשר לאחר מכן נדרשת גישה לעתים באמצעות פעולות הרס (חדירת יציקת בטון שחוסמת את הביוב, כביש גישה העובר מעליה וכדומה). אפשרות נוספת היא ניצול של הטכנולוגיות הקיימות לאיתור התקלה ובמקרה שניתן טיפול בטכנולוגיות אל הרס, או חדירה הגורמת לנזק מזערי, וכמובן תיקונו בסיום.

חברת סופר ביובית מציגה שירותים מקצועיים מובילים בתחום הטיפול בתקלות ביוב, החל מצילום קווי ביוב, מצלמות תרמיות ומצלמות סיב אופטי, רובוטים ייחודיים ומשאיות ביובית, וזאת לצד צוות עובדים מקצועי, מיומן ומסור באיתור ובטיפול בכל סוגי התקלות.

מי אנחנו?

סופר שירותי ביובית
סופר שירותי ביובית היינה חברה המספקת שירותי שאיבות ביוב הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי והמוסדי כבר יותר מ-10 שנים. בשנותיה הראשונות של החברה, מרכז פעילותה היה בדרום הארץ ובשפלה, כיום החברה מספקת את שירותיה בפריסה ארצית. להמשך קריאה אודות החברה לחצו על הכפתור המופיע למטה

מאמרים אחרונים